در حال بارگذاری ...

این روزها فراگیر ترین شبهه در فضای مجازی و حقیقی ارتباط جنبش مقاومت اسلامی حماس با جریان تکفیری داعش میباشد. سعی کردیم با مستنداتی به این شبهه پاسخ دهیم




 
اجازه عرض اندام به تکفیری ها را در فلسطین نمیدهیم

خالد قدومی نماینده حماس در ایران، سه شنبه شب در نشست بررسی و تحلیل وضعیت اخیر منطقه غزه در افطاری وحدت و مقاومت در دفتر امت واحده قم در پاسخ به سوالی پیرامون انتشار تصاویری از ارتباط داعش و مقاومت فلسطین در فضای مجازی در آستانه روز قدس گفت:




 به نظر می رسد این تصاویر یک توطئه باشد
 زیرا اندیشه مقاومت از سوی دشمن مورد تهاجم است. آن ها می خواهند با توطئه های خود میان ما و هم پیمان هایمان که ایران نیز جزیی از آن است اختلاف بیندازند و با ایجاد فاصله و عداوت میان ما اختلاف ایجاد کنند. فلسطین و غزه دوست دار اهل بیت هستند، تکفیری های افراطی و داعش نابودی اسلام را می خواهند و ما نیز بیش از این از دشمن انتظاری در ایجاد اختلاف نداریم؛ از طرفی با نگاهی دقیق و اطلاعات کمی از آی تی و فتوشاپ می توان فهمید که دلیلی برای حقیقی بودن این عکس وجود ندارد. هم چنین از کجا مشخص است که این تصاویر در فلسطین گرفته شده باشد و برای ایجاد دشمنی صحنه سازی رخ نداده باشد که آن را منتسب به فلسطین بدانیم و این دشمنان را که می شناسیم فردا می گویند این تصاویر از منزل اسماعیل هنیه بیرون آمده است!!!
اسماعیل هنیه اصلا دیدگاه افراط گری را نمی پذیرد و ما به اسلام معتدل و میانه رو معتقدیم.
 پس باید بدانیم که دیدگاه تکفیری جایگاهی در فلسطین ندارد. باوجود شرایط سخت و نبود امکانات و حتی مشکلات اقتصادی و محاصره تاکنون هیچ کدام خللی در عزم نیروهای مقاومت ایجاد نکرده است اما ما به عنوان امت اسلامی در برابر صهیونیست وظایفی داریم. متاسفانه با وجود جنایات صهیونیست ها ما عکس العملی از کشورهای اسلامی ندیدیم و این شایسته امت اسلامی نیست برای ما سنی بودن و شیعه بودن تفاوتی ندارد. افکار تکفیری جایگاهی برای ما ندارد چرا که اختلاف را دنبال می کند. تکفیری ها به جان مسلمانان افتاده اند و با افراط گرایی خون مسلمانان را می ریزند. تکفیری ها از میان خود مسلمانان برخاسته اند ولی به تدریج به مرحله ای رسیده اند که در ذهنشان فقط به کشتن دیگران می اندیشند، برخی از آنها حتی در حماس هم بوده اند ولی از این جنبش خارج شده اند و به کشورهای دیگر رفته اند و اغوا شدند؛ آنها به راحتی دیگران را مهدورالدم می دانند و دست به کشتار می زنند در حالیکه از گناه این قضیه غافلند که به آتش دوزخ دچار خواهند شد. نماینده جنبش حماس در ایران افزود: اگر به طور مستقیم به مسأله داعش در عراق بپردازیم دخالت در امور آن کشور محسوب می شود؛ می توانیم با تکفیر و افراط گرایی در فلسطین و عراق و ... به مقابله بپردازیم و گفته ایم که به تکفیری ها اجازه عرض اندام در داخل فلسطین نمی دهیم ولی اینکه بخواهیم با داعش در عراق مقابله کنیم مداخله محسوب می شود ولی باید بدانیم که هنوز یک دولت بزرگ نیستیم؛ مسأله فلسطین این تحمل را ندارد که وارد چنین کشمکش هایی شود؛ ما از خداوند می خواهیم که داعش سلاح های خود را به سوی صهیونیست ها بگیرد ولی نمی توانیم در امور سیاسی کشوری ثالث دخالت کنیم.
اسامه حمدان مسئول روابط خارجی حماس  گفت:
تاکید می کنم این اخبار بی پایه و اساس است، از تمامی افرادی که اینگونه اخبار را منتشر می کنند تقاضا دارم قبل از انتشار چنین شایعاتی درباره صحت و سقم آنها تحقیق کنند. این شایعات مغرضانه در حالی منتشر می شود که ملت فلسطین به مقابله با رژیم صهیونیستی برخاسته و این روزها آماج حملات دشمن صهیونیستی قرار گرفته است. در اینجا باید خاطر نشان کنم که بخشی از عکس هایی هم که از جشن مردم غزه به خاطر داعش منتشر کرده اند، ساختگی و فتوشاپی است و بخشی دیگر هم اصلا مربوط به غزه نیست. در این ماه مبارک، ملت های اسلامی منتظر لحظات افطار و اذان برای سرو افطاری هستند، ولی ملت فلسطین تحت اشغالگری افطار می کنند و شهید می دهند، همان طوری که این اتفاق در شهرهای قدس و الخلیل و غزه رخ داد، اینکه برخی ها بیایند و اخباری بی پایه و اساس را بیان کنند، مردود است و چنین اقدامی فقط به خود آنان ضربه می زند و هیچ لطمه ای به ملت و مقاومت فلسطین نمی زند. چنین شایعاتی، بهترین هدیه و خدمت به دشمن صهیوینستی دانست، زیرا رژیم صهیونیستی می بیند کسی که از او انتظار می رود از مقاومت حمایت کند، می آید و مقاومت را به داشتن رابطه با اسرائیل متهم می کند. حماس بر این باوریم که جنگ اصلی با رژیم صهیونیستی است که مورد حمایت آمریکا می باشد و رویارویی حقیقی با این رژیم است. کسی که دلش به حال امت اسلام و مسلمانان می سوزد و مدافع آنها و به دنبال تحقق مصالح و منافع این امت می باشد، باید گام عملی برای مقابله با دشمن صهیونیستی بردارد، چون جنگ اساسی و درست اینجاست.
داعش؛ حماس و اخوان را هم مرتد اعلام کرد
این گروه در خصوص سوال های مطرح شده در رابطه با اینکه چرا داعش با رژیم صهیونیستی مبارزه نمی کند بلکه با ملت عراق و سوریه می جنگد گفت: بهترین پاسخ در قرآن آمده است جایی که خداوند در مورد دشمن نزدیک که همان منافقان هستند صحبت می کند و می گوید که آن ها از کافران خطرناک ترند. قدس آزاد نخواهد شد تا زمانی که ما از شر این بت ها و خاندان ها که کنترل سرنوشت جهان اسلام را به دست گرفته اند رها شویم.
اعلام برائت شخصیت های فلسطینی در مورد ارتباط با داعش
چند پایگاه خبری عربی با انتشار گزارشی با عنوان (گزارش آمریکایی محرمانه) مدعی شدند که فهرستی متشکل از 131 شخصیت عربی - اسلامی که از گروه تروریستی داعش که علیه دولت های بغداد و دمشق عملیات مسلحانه انجام می دهند، حمایت می کنند. این فهرست شامل اسامی شخصیت های فلسطینی از جمله (خضر حبیب یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی) (احمد ابو حلبیه نماینده جنبش حماس در مجلس قانونگذاری) (سلمان عوده مبلغ اسلامی) (عادل الجنیدی مبلغ اسلامی) (طاهر لولو نزدیک به جنبش جهاد اسلامی) و (ˈحجازی الوادیهˈ تاجر فلسطینی) است .
(خضر حبیب)یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در کنفرانس مطبوعاتی که در روزنامه های عرب زبان منتشر شد گفت:
ما در اصول و فروع با گروه های تروریستی اختلاف داریم. ما از انتشار گزارش های جعلی و دروغ درباره حمایت جناح های فلسطینی از گروه های تروریستی که نشان دهنده طرفداری کامل آنان از دشمن صهیونیستی است، غافلگیر شدیم. ما به هیچ وجه با روشی که گروه تروریستی داعش و دیگر گروههای افراطی برای سیاه نمایی چهره اسلام در پیش گرفته اند، موافق نیستیم، ما طرفدار اعتدال، عدالت، مساوات و رحمت هستیم. ما در امور داخلی هیچ کشور عربی مداخله نمی کند.
حجازی الوادیه تاجر فلسطینی گفت:
از زمان ابتلا به بیماری سرطان از صحنه فعالیت های سیاسی کناره گیری کردم و گزارش های پزشکی من ادعای دروغین این گزارش را ثابت می کند
ˈطاهر لولوˈ مبلغ اسلامی نزدیک به جنبش جهاد اسلامی نیز گفت: انتشار این گزارش نشان دهنده تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد درگیری میان مسلمانان و دور کردن آنها از مسایل اصلی منطقه است. ما هرگونه خونریزی مسلمانان را محکوم و طرفدار اعتدال به دور از افراط گرایی هستیم. گزارش آمریکا نشان دهنده بغض و کینه ناشران آن نسبت به اسلام و مسلمانان است تا جهان اسلام را به جان هم بیندازند.(منبع القدس العربی روز سه شنبه چاپ لندن)




نظرات کاربران (1)