در حال بارگذاری ...

در بحبوحه ی جنگ 22 روزه، یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل میکند؛ دائم میروند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی کمک میکنید؛ اهل غزه ناصبی اند! ناصبی یعنی دشمن اهل بیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، میگویند اینها ناصبی اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور اینها ناصبی اند!؟ بله، سنی اند؛ اما ناصبی!؟ اینجور حرف زدند، اینجور اقدام کردند، اینجور کار کردند. بیانات در دیدار روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان، ۱۳۸۸۲۲۳

با شکل گیری انقلاب اسلامی ایران؛ و موضع تقریبی امام خمینی، جریانات اسلامی نگاه مثبتی به ایران پیدا کردند، در طول این 36 سال که از انقلاب میگذرد، ارتباط ایران با جریان های اسلامی مانند حماس و اخوان المسلمین و..علیرغم اختلاف دیدگاه ها ، همیشه در جریان بوده. همزمان با بیداری اسلامی در منطقه، دستگاه استکباری شروع به ایجاد اختلاف در میان جریان های اسلامی کرد. از جمله این اقدامات شایعه تفرقه و جدایی  جریان مهم حماس با حزب الله و ایران بود؛ این دو گروه مقاومت که سالها در کنار هم برای آرمان فلسطین جنگیده بودند. برای رفع این اتهامات سخنانی دارند که در این مطلب به آن پرداختیم.

 
سخان مهم رهبر حزب الله لبنان بعد از عملیات القصیر که همزمان با شایعات فراوانی مبنی اختلافات شدید با حماس بود ایراد شده.منیع(العالم)
سید حسن نصرالله بر روابط پایدار و مستحکم با حماس تاکید کرد و هرگونه شایعات مبنی بر شرکت مجاهدین حماس در نبرد سوریه را نامعتبر دانست و همچنین خاطر نشان کرد روابط بین حماس و حزب الله بصورت پایدار برقرار است و همکاری برای رفع فتنه مذهبی در منطقه ادامه دارد
 
سخنان صریح اسماعیل هنیه (نخست وزیر دولت حماس) در خطبه های نماز جمعه
 
سخنان اسماعیل هنیه در مصاحبه با شبکه الجزیره در مورد رابطه با ایران
 
تشکر خالد مشعل مسئول دفتر سیاسی حماس از ایران بعد از جنگ 22 روزه
 
قسم خورد که برای صدام مراسم ختم نگرفتند  
یک مدت هم شایعه شده بود که در فلسطین عزای عمومی برای اعدام صدام گرفته شده و چند روز هم تعطیلی اعلام شده. این در حالی بود که همه ی این شایعات برای به حاشیه بردن حماس و تفرقه در صفوف متحد جبهه مقاومت بود، حجة السلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در این باره گفتند: در گذشته می گفتند که مردم غزه برای صدام مراسم ختم گرفته اند، ولی بنده از «اسماعیل هنیه» در هنگام سفر به ایران پرسیدم که او قسم خورد ما هرگز چنین کاری را انجام ندادیم، بلکه این اطلاعیه از سوی یک فرد در کرانه غربی رود اردن صادر شده بود.
 




نظرات کاربران