در حال بارگذاری ...

 اگر میدانستم از انقلاب دفاع نمی کردم! دوستی داشتم به اسم دکتر محی الدین حاجینی. استاد ادبیات عرب و نیز استاد ریاضیات در دانشگاه کشمیر که از شخصیت های مطرح اهل تسنن کشمیر به شمار می آمد. بشدت انقلابی و طرفدار امام خمینی بود. روزی سوار بر اتوبوس

قلبی حسین رضوی کشمیری
 

 اگر میدانستم از انقلاب دفاع نمی کردم! 

دوستی داشتم به اسم دکتر محی الدین حاجینی. استاد ادبیات عرب و نیز استاد ریاضیات در دانشگاه کشمیر که از شخصیت های مطرح اهل تسنن کشمیر به شمار می آمد. بشدت انقلابی و طرفدار امام خمینی بود. روزی سوار بر اتوبوس بودم که دیدم او نیز در وسط راه سوار شد و بی آنکه من را ببیند، چند صندلی جلوتر از من نشست. کمی آن طرف تر دو نفر همراه با روزنامه نشسته بودند و داشتند با هم بحث می کردند. آن روزها خبر اعدام برخی سران ارتش در ایران در روزنامه ها منتشر شده بود از جمله در روزنامه های کشمیر. آن دو نفر شروع کردند در مورد این اعدام ها انتقاد کردن که: این چه انقلابی است، دارند یکی یکی مردم را می کشند، می خواهند همه را قتل عام کنند و ... . یک دفعه دیدم دکتر محی الدین از جایش بلند شد و شروع کرد به دفاع از انقلاب ایران و امام خمینی و بعد به آن دو نفر تشر زد که: این شخص (امام خمینی) علاوه بر اینکه یک رهبر سیاسی است یک فقیه نیز هست و خوب می داند که مطابق با آیات و روایت چه کاری جایز است و چه کاری ناجایز. در همین حین ناگهان چشمان دکتر به من افتاد که چند صندلی عقب تر نشسته بودم. به شوخی رو به من گفت: «اگر می دانستم توی اینجا هستی از انقلاب ایران تعریف نمی کردم!»
آنچه در خمینی دیدم در هیچ کس ندیدم!
دوستی از اهل تسنن کشمیر داشتم که به شدت انقلابی بود و مدتی را نیز در زندان گذرانده بود. روزی مرا با خود نزد یکی از دوستانش برد که در زندان با او آشنا شده بود. وی نیز اهل تسنن بود اما این شخص نمی دانست که من شیعه هستم. دوست انقلابی ام رو به وی پرسید: نظرت در مورد انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی چیست؟ شخص مذکور در جواب اقدام به تعریف و تمجید از انقلاب کرد. دوستم یک بار دیگر پرسید: تو مگر نمی دانی که امام خمینی مرجع تقلید رافضی هاست؟ با این وجود او را تایید می کنی؟ جواب داد: «رافضی باشد یا نباشد کاری ندارم، من چیزی در این مرد دیده ام که در هیچ کس دیگری در این دوران مشاهده نکردم؛ این مرد همزمان می گوید نه شوروی، نه آمریکا، فقط خدا. این مرد باید خدایی باشد که چنین حرفی می زند. امام خمینی ولو رافضی باشد، مسلمان که هست، من او را خیلی دوست دارم.»
خمینی خلیفة الله است!
یکی از روحانیون ایرانی آمده بود کشمیر و ما نیز برایش جلسه ی پرسش و پاسخی با حضور اندیشمندان کشمیری تدارک دیدیم. شخصی بود به نام مهندس غلام قادر صوفی که بعد از اتمام سخنان آن روحانی، بلند شد و این جملات را گفت: «شما شیعیان چه امام خمینی را مرجع تقلید بدانید، چه نایب امام زمان و چه حتی خود امام زمان نعوذ بالله، برای ما فرقی ندارد؛ آنچه ما اعتقاد داریم این است که این مرد مجاهد خلیفه الله فی الارض است. اگر مسلمانان جهان از این خلیفه اللهی پیروی کنند، ما می توانیم با استعمار جهانی مقابله کنیم.»
زبانم لال!
چند سال پیش در محفلی خانوادگی یکی از معروفترین شخصیت های سیاسی کشمیر را ملاقات کردم. ایشان یکی از رهبران جماعت اسلامی کشمیر نیز هست. اطرافیان، بنده را به ایشان معرفی کردند و گفتند که در ایران زندگی و فعالیت می کنم. آن روزها بحث حمله آمریکا به ایران در رسانه ها مطرح شده بود و رسانه های هندی نیز به تبع رسانه های غربی بسیار بر آتش این شایعات دامن می زدند. جلو که رفتم بعد از سلام و احوال پرسی خطاب به من سه بار واژه «زبانم لال» را گفت و بعد ادامه داد«اگر آمریکا به ایران حمله کند، آیا ایران توانایی مقابله و دفاع از خود را دارد؟» جواب دادم که آمریکا به ایران حمله کرده است و البته شکست خورده. در طول جنگ تحمیلی ایران بسیار ضعیف تر از اکنون بود اما آمریکا نتوانست کاری از پیش ببرد؛ الان که سهل است. این را که گفتم بسیار خوشحال شد. 
   




نظرات کاربران