در حال بارگذاری ...

برخی چنین وانمود می کنند که همه اهل سنت، دیدگاه منفى نسبت به شیعه و انقلاب اسلامى ایران دارند تا بدین‏سان اراده ملت ایران را در همراهی و یاری جنبشهای اسلامی غیرشیعی سست کنند. نمونه ای از این شیطنت را در ایام نبرد 22 روزه غزه شاهد بودیم که گروهی

برخی چنین وانمود می کنند که همه اهل سنت، دیدگاه منفى نسبت به شیعه و انقلاب اسلامى ایران دارند تا بدین‏سان اراده ملت ایران را در همراهی و یاری جنبشهای اسلامی غیرشیعی سست کنند. نمونه ای از این شیطنت را در ایام نبرد 22 روزه غزه شاهد بودیم که گروهی مسأله سنی بودن اکثر فلسطینیها را با تأکید ویژه مطرح کردند و تهمت هایی نیز به مجاهدان زدند. البته همان وقت پاسخهای مستندی به تفرقه افکنان داده شد.
«شیعه و سنى، غوغاى ساختگى» عنوان کتابی است که در سال 1983م توسط مجاهد بزرگ فلسطینی شهید دکتر فتحی شقاقی(بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی) به رشته تحریر درآمده و نشان می دهد که بسیاری از اندیشمندان معاصر اهل سنت نگاه مثبتی نسبت به شیعیان و تقریب مذاهب دارند. شقاقی از عموم اهل سنت بویژه تندروها می خواهد که از شیوه اندیشمندان بزرگ خود مبنی بر تقریب پیروی کنند. این کتاب را استاد سیدهادی خسروشاهی به فارسی ترجمه و با سایر آثار شهید شقاقی با عنوان "امام خمینی ؛ تنها گزینه" منتشر کرده است.

در مقدمه این کتاب که به قلم سیدهادی خسروشاهی با عنوان استمرار توطئه نوشته شده، آمده است: شکست طرح های مبتنی بر مخدوش کردن هویت اسلامی انقلاب ایران که تلاش های بی نتیجه دشمنان جهت منحرف کردن سمت گیری اسلام انقلابی را در پی داشت موجب شد تا نیروهای کفر و ارتجاع عرب، محدود کردن انقلاب و حرکت اسلامی را به مرزهای جغرافیایی به عنوان هدف مقطعی جدید خود منظور کنند.
آنچه در پی می آید خلاصه بخشی از این کتاب و حاوی نکات خواندنی است :
1. انقلاب اسلامى وحشت از ابرقدرتها را از اذهان مسلمانان و مستضعفان جهان زدود.
2. الگوى غربى را زیر سؤال برد و الگوى تمدنىِ جدیدى به بشریت عرضه کرد.
3. بر نقش اسلام انقلابى در زندگى ملتهاى منطقه تأکید کرد.
ولى آیا غرب و دست‏ نشاندگانش، انقلاب را به حال خود رها خواهند کرد؟ آیا در برابر شور و شوقی که در امت اسلامى بپا شده ساکت مى ‏نشینند؟ آیا اجازه مى‏ دهند این شور اسلامى به بار بنشیند؟
غرب و دست‏ نشاندگانش به وحشت افتاده بودند بنابراین در چند محور شروع به فعالیت کردند:
1. با سوءاستفاده از مرحله آشفتگیهای اوایل انقلاب، شروع به تحریک اقلیتها کردند.
2. از گروههاى ایرانى مخالف، اعم از گروهکهاى سلطنت‏ طلب و بعضى از تشکیلات مسلح لائیک حمایت کردند.
3. آمریکا و اروپاى غربى محاصره اقتصادى و سیاسى علیه انقلاب اسلامی را رهبرى کردند.
4. صدام‏ حسین را برای انجام تجاوز خارجى به کار گرفتند.
5. میان دو جناح امت اسلامى- سنى و شیعى- فتنه ‏انگیزى کردند تا جلوی نفوذ موج انقلاب اسلامی به کشورهای سنى‏ نشین گرفته شود.
دشمن در چهار محور نخست شکست خورد ولی در محور پنجم ( فتنه‏ انگیزى میان شیعه و سنى) تا حدی موفقیت یافت.
استعمار ، شاهزادگان نفتى و دیکتاتورها مى‏ دانند که تفرقه افکنی به سلاح و قشون نیاز ندارد بلکه به کسى که فتوا بدهد احتیاج دارد، بنابراین نقش موردنظر باید به وسیله عمامه به سرها و ریشوها اجرا شود، خواه در دستگاههاى رسمى رژیمها باشند یا در خارج آن. بعضى از آنها، تبلیغات شبهه ناک و غافلگیر کننده‏ اى را علیه انقلاب اسلامى شروع کردند. گویى به تازگی کشف کرده اند! که این انقلاب‏ شیعى است و شیعه یک فرقه کافر است و آیةالله خمینى هم که با نشستن روى سجاده‏ اش تاج و تخت‏ها را به لرزه درآورده، گمراه (!) شده است!! 




نظرات کاربران